MAnna

Mindenről és semmiről.

Friss topikok

  • MajorAnna: Új meló, bár még vagyok Ferencnél is kedden és csütörtökön. Majd személyesen mesélek erről bővebbe... (2014.09.01. 12:29) Bámulatos...
  • holdkoros: Hát mondjuk én éltem itt is, ott is, de még egy ilyen búvalbaszott népet nem sűrűn találni. ez pl ... (2013.11.06. 05:00) Határátkelő
  • Elanor_: gluten- es laktozmentes dieta Mannus. :) teged is megteritunk es teljesen rendbejossz, mar latom m... (2013.04.04. 18:27) Nem kéne!
  • Mókusélet: WTF? (2012.09.20. 00:02) Frusztráció
  • Rebelde: @kerikak: hopi?:) (2012.08.14. 16:57) Mondtam már...

Üvölteni volna kedvem

2009.03.24. 12:04 | MajorAnna | 6 komment

Az eszem megáll, hogy mik meg nem történhetnek ma Magyarországon. Üvölteni volna kedvem és asztalt borogatni.

Andi tegnap este mesélte, hogy a napokban felhívták a Semmelweis Orvostudományi Egyetemről, hogy felmérést készítenek a daganatos betegségekről és így került a kezükbe Kari kórlapja és szeretnének feltenni néhány kérdést. Ekkor Andi még gyanútlan volt és mondta, hogy ő a felesége, miben tud segíteni.

- Nos a kórlapja alapján daganatos betegségben szenved a férje.

- Így igaz.

- És hogy van a kedves férje?

Néhány lélegzetvétel azért itt kimaradt, ahogy Andi mesélte.

- Nos, a férjem tavaly nyáron elhunyt.

- Oh, sajnálom. És dohányzott? Alkoholt rendszeresen fogyasztott?

Andi hebegett/habogott valamit, majd letette a telefont. Na ha én futottam volna bele egy ilyen hívásba, akkor valószínűleg vagy elküldtem volna a jó büdös kurva anyjába az ilyen rohadt szemétládát vagy udvariasan elkértem volna a nevét/telefonszámát, hogy visszahívhassam a pontos információkkal, majd megkerestem volna, hogy leszakítsam a fejét a helyéről és a seggébe dugjam. Hogy a francba nem veszik a fáradtságot, hogy leellenőrizzék, hogy él-e még a beteg, mielőtt felhívják a hozzátartozót??? Hogy van bátorsága ezután még kérdezni? Ráadásul ilyen szenvtelenül??? 

Ma felhívtam az Egyetemet és érdeklődtem, hogy vajon ki készít náluk vagy a  nevükben ilyen felmérést és most kutatnak, mert kellemetlen nekik is a helyzet, hogy pont egy ilyen kényes témában, ilyen otromba paraszt módon hívogatják a betegeket/hozzátartozóikat. Kiváncsi vagyok, hogy mire jutnak. Egy nagyon kedves hölgy megadta a mobilszámát, hogy hívjam vissza húsz perc múlva, addig utánajár, hogy mi történhetett, mert az ő hallgatóik kaptak ilyen kutatási feladatot (onkoterápiás osztály), hátha azok közül volt valaki.

Visszahívtam, de állítólag nem az ő hallgatóik voltak. Még nyomozok.

Andinál bájosabb, kedvesebb, szelidebb embert keveset ismerek. Ő nem az az asztalborogatós. Csak bánatosan mesélte, hogy mi történt. A fájdalma alig csökkent valamit, mióta Kari nincs. Ráadásul Karcsi tegnap lett volna 50 éves. Megígérte Andinak, hogy majd karaokézik neki a szülinapi bulin. Erre már nem került sor.

A bejegyzés trackback címe:

https://manna.blog.hu/api/trackback/id/tr81022134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rebelde 2009.03.24. 14:26:39

döbbenetes, az pedig, hogy "kezünkbe akadt" a kórlapja, több, mint gyanús...

Elanor_42 2009.03.24. 14:48:49

borzasztó, tényleg az, de ilyenkor próbálj arra gondolni, h másoknak akarnak segíteni a kutatással és nem pedig kegyeletet sérteni. a telefonáló valószínűleg még túl fiatal, túl tapasztalatlan volt és senkit nem akart bántani, csak ő is k gyorsan túl akart lenni a kínos telefonon. sajnálom :S

kerikak 2009.03.24. 15:48:05

ha ennyire érzéketlen talán mégsem kéne orvosira járnia.. vagy legalább legyen kutató orvos basszus

szaffy, a boldog nyúl :) · http://vedofelszerelesek.hu/ 2009.03.25. 14:11:07

na jelentem eloszor elszamoltam 10-ig. majd 20-ig. csak hogy tudjak disztingvalni es ne kelljen milena kedveert csupa csillagot irnom.

@Elanor_42: igen. ebben igazad van, ha mondjuk azert hivnak fel, hogy ugyan tervezek e a kozeljovoben hitelt felvenni.
de, egy ilyen temanal alap, hogyha "kezebe akadt" a korlap, akkor vegyen mar annyi faradsagot, hogy megnezi a tb szamot a rendszerben. rogton kidobja, hogy elnyunyt a beteg. mindjart mashogy kell hozzaalni a dolgokhoz.

akkor is lehet telefonalni, csak akkor mondjuk ugy kezdhetne, hogy elnezest ker hogy zavar, es oszinte reszvetet kivan es megkerdezi, hogy feltehetne-e par kerdest. nem ismerem andit, de biztos hogy valaszolna. en is valaszonek. mindenki segiteni szeretne, foleg ha kutatasrol van szo, de a minimalis emberi figyelmet meg kellene hogy adjak a halottnak is es a hozzatartozonak is.

Rogers · http://komfortzona.blog.hu/ 2009.04.25. 12:20:29

Szia!

Fontos lehet egy ilyen kutatás, de telefonon csinálni etikátlen.

Sajnos elképzelhető ,hogy valóban nem tudják él-e még a beteg. Ez az információ csak az OEP-nél van meg és ők nem mondják meg senkinek, így a kórház sem tudja.

MajorAnna · http://manna.blog.hu 2009.04.27. 11:11:10

Szia Rogers, ezer éve nem hallottam felőled, jól vagy? Igazad van amúgy, nem is maga a kutatás az, ami felháborít, hanem a módja. De mindegy, túltettük magunkat rajta, csak akkor nagyon felhúztam magam. Csak azt nem értem, hogy hogyan akad a kezükbe a kórlapja???
süti beállítások módosítása